diumenge, 12 de març del 2017

15/03/2017: faré una breu introducció sobre un curs de genealogia a l'Arxiu Comarcal!


Tot i que no tinc gaire temps per dedicar a la recerca genealògica, em va fer molta il·lusió que la Mari Luz Retuerta, la directora de l'Arxiu Comarcal del Baix Llobregat, em proposés fer una sessió introductòria al Curs sobre Genealogia i Família que tindrà lloc aquesta segona quinzena de març a la seu de l'Arxiu, en el mateix edifici que el Centre Cívic Mas Lluí, a la plaça Dicià de Sant Feliu.

Faré una pinzellada, eminentment pràctica, als temes que després aprofundiran els experts convidats per l'Arxiu:
  1. Els nostres avantpassats i els cognoms que ens lleguen.
  2. Com es representen les famílies: arbres ascendents i arbres descendents.
  3. Les fonts de la història familiar: llibres sagramentals i registres civils.
Intentaré traspassar a les persones assistents al curs la meva passió per la història familiar, per la relació entre la història familiar i la història del país, per fer presents en el present, valgui la redundància, les vides de les persones que ens han precedit i han fet possible la nostra pròpia vida. Una passió que va començar amb el llibre d'Armand de Fluvià "A la recerca dels avantpassats", de 1995, i que no fa més que créixer amb el temps.

 Aquí teniu el fil conductor de la meva presentació: